Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 29 grudnia 2009

Grupa 1 Bada wpływ czynników szkodliwych na organizmy i środowisko, oraz pracuje w laboratorium informacji ekologicznej .


W dwóch eksykatorach wysiałyśmy nasiona łubinu żółtego.


Podlałyśmy wysiane nasiona czystą wodą.


Przysypałyśmy ziemią.


Do jednego z eksykatorów wstawiłyśmy probówkę, do której wrzuciłyśmy 2 kawałeczki drutu miedzianego i zalałyśmy je kwasem azotowym (V).


Gdy zaczęły wydobywać się brunatne tlenki azotu, przykryłyśmy szczelnie pokrywką.
Poczekamy teraz kilka dni, aż nasiona zaczną kiełkować. Przekonamy się czy tlenki azotu mają niekorzystny wpływ na kiełkowanie i rozwój roślin.


Do kolejnego doświadczenia przygotowałyśmy słoik z zakrętką i ten oto dorodny liść pelargonii.


Na łyżce do spalań podpaliłyśmy siarkę.Łyżkę z palącą się siarką wprowadziłyśmy do śłoika z umieszczonym w nim liściem i szczelnie zamknęłyśmy. Po kilkunastu minutach liść odbarwił się i pożółkł. Świadczy to o tym, że tlenki siarki mają bardzo niekorzystny wpływ na rośliny i ogólnie rzecz biorąc na środowisko.


Następnie zajęłyśmy się pracą nad zaplanowaniem wykonania zadań: "Debata", "Wyspa", "Akwarium" i "Kongres".




Ania i Angelika przy pracy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz